شرکت رادکو تولید کننده انواع استند فروشگاهی با مواد اولیه مختلف می باشد. در مقاله زیر به معرفی و کاربرد استند فروشگاهی اشاره میشود.
استند فروشگاهی چیست و در چه حوزه هایی کاربرد دارد؟
استند فروشگاهی نوعی از تبلیغات فروشگاهی میباشد که به آن POP advertising ویا اصطلاحا “تبلیغات در نقطه خرید” گفته میشود که هدف آن جلب توجه مشتری به محصولی خاص میباشد.
در واقع استراتژی های تبلیغاتی در فروشگاه هاست که مشتری را به سمت خرید هدایت میکند.
جهت ثبت سفارشات میتوانید با شرکت رادکو در ارتباط باشید
این نوع تبلیغات در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.علت این امر نقش اساسی آن در هدایت و ترغیب مشتری در فروشگاه است. طبق آمار انجمن بین المللی تبلیغات در نقطه خرید 75% از تصمیمات خرید مشتری در همان فروشگاه صورت میپذیرد. می پذیرد
در سالهای اخیرخُرده فروشان و مغازه داران نیز در کنار کالای پیشنهادی ، استند آن را نیز از تامین کننده طلب میکنند.








هدف استند فروشگاهی فلزی ایستاده ایجاد جاذبه، شور و اشتیاق و درکل یک سری فرآیند های ذهنی است. علاوه بر رنگ، نوشته و گرافیک و سایر مشخصات یک شی تزیینی و دکوراتیو، باید کاملا با ارائه اطلاعات درباره کالا، مقادیر مشخصی از هر نوع کالا را در خود جای دهد.
از مشخصات یک استند کاتالوگ ایستاده و استند فروشگاهی خوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد
- طراحی خوب به عنوان یک شئ دکوراتیو و تزئینی در فروشگاه
- کم جا وسبک و با قابلیت جابجایی آسان
- مونتاژ و دمونتاژ کردن آسان
- -دادن اطلاعات کافی و برانگیزنده به مشتری جهت خرید
- مشتری پسند بودن یا user friendly
باتوجه به عرضه انواع استندها به مغازه ها، استندی که رضایت مغازه دار را در پی داشته یاشد و به فروش بیشتر او کمک کند در مغازه او به خوبی جای میگیرد.








بسته به نیاز مشتری و همچنین چگونگی کالا، استند فروشگاهی در انواع زیر ارائه میشود
- استند ایستاده
- استند رومیزی
- استند دیواری و آویز
- استند لبه طبقات
وقتی محصول درون یک استند خاص ارائه میشود، به کالا ارزش می بخشد و آنرا از سایر محصولات جدا می نماید ، همچنین محصولی که جای آن در فروشگاه مشخص و چیده شده باشد، جهت مشتریان آن محصول بسیار قابل دسترس و شانس خرید محصولات مشابه را بشدت کاهش میدهد.
از دیر باز تامین کالا و مایحتاج مردم در تمامی نقاط دنیا تجارت پرسودی محسوب می شود، لذا این امر در ایران نسبت به سایر نقط دنیا تفاوتهایی دارد.




کاربرد استند فروشگاهی
- افزایش قدرت دیده شدن برند در نقطه خرید
استند فروشگاهی با نمایش هوشمندانه محصولات در مسیر دید مشتری، باعث میشود برند در لحظه تصمیمگیری خرید، بیشترین تأثیر را بگذارد. - ایجاد نظم و زیبایی در محیط فروشگاه
با استفاده از استندهای خوشطراحی، محصولات بهصورت منظم و چشمنواز چیده میشوند و حس اعتماد و نظم را به مشتری منتقل میکنند. - افزایش فروش محصولات خاص یا جدید
اگر محصول جدیدی وارد بازار کردهاید، استند تبلیغاتی بهترین ابزار برای جلب توجه اولیه و تست بازار است. - جداسازی محصولات پرفروش از سایر کالاها
استندها به فروشنده اجازه میدهند محصولات محبوب یا پرحاشیه سود را در نقطهای خاص از فروشگاه برجسته کند. - نمایش پیشنهادهای ویژه و تخفیفها بهصورت هوشمندانه
طراحی استند با پیامهای تخفیفی یا تگهای جذاب باعث افزایش نرخ تبدیل مشتری به خریدار میشود. - افزودن هویت بصری به فضای فروشگاه
استند با طرح و رنگ برند شما، یک بخش از هویت بصری فروشگاه را میسازد و باعث تمایز از رقبا میشود. - کاهش نیاز به نیروی انسانی برای معرفی محصول
توضیحات گرافیکی یا QR Code روی استند، اطلاعات کافی درباره محصول به مشتری میدهد و نقش یک فروشنده خاموش را ایفا میکند. - افزایش مدتزمان توقف مشتری در مسیر خرید
استندهای خلاقانه باعث کنجکاوی مشتری شده و او را چند ثانیه بیشتر در مقابل محصولات نگه میدارند؛ همان چند ثانیهای که تصمیم خرید شکل میگیرد. - ایجاد تجربه تعاملی با مشتری
در استندهای مدرن، میتوان از صفحات لمسی، نورپردازی یا بخشهای قابللمس استفاده کرد تا مشتری ارتباط حسی با محصول برقرار کند. - تبلیغ متقابل بین برندها در یک محیط فروشگاهی
استندهای مشترک بین چند برند میتوانند تعامل تبلیغاتی و فروش همافزا ایجاد کنند. - افزایش ماندگاری ذهنی برند پس از خرید
طراحی خاص و متمایز استند، در ذهن مشتری باقی میماند و باعث میشود در خریدهای بعدی هم برند شما را انتخاب کند. - امکان استفاده در رویدادها و نمایشگاهها
استند فروشگاهی تنها مخصوص فروشگاه نیست؛ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی نیز ابزار حرفهای برای جلب توجه و برندینگ است. - معرفی چند محصول مکمل در کنار هم
استندها میتوانند محصولات مرتبط (مثلاً شامپو و نرمکننده) را در کنار هم قرار دهند تا احتمال خرید همزمان بالا رود. - بهینهسازی فضای فروشگاههای کوچک
استندهای ایستاده یا دیواری کمک میکنند فضای محدود فروشگاه به شکلی کاربردی و زیبا مورد استفاده قرار گیرد. - ابزاری برای بازاریابی احساسی در نقطه فروش (POS Marketing)
رنگ، تصویر و طراحی استند میتواند حس هیجان، اعتماد یا نوستالژی ایجاد کند و ناخودآگاه تصمیم خرید را تسهیل نماید.
از دلایل موفقیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد
- خرید مایحتاج چندروزه در یک نوبت
- خرید اجناس مورد نیاز با تنوع بسیار زیاد، قیمت مناسب و گاهی اوقات تخفیف دار و با کیفیت




فروشگاه های بزرگی نظیر
- Walmart و Krogel در آمریکا
- Carrefour در فرانسه
- Metro در آلمان
- و Tesco در انگلستان
از جمله فروشگاه های بنام در صنعت خرده فروشی با شعب فراوان در سراسر دنیا میباشند.
خرده فروشی در ایران
با اینکه در سالهای اخیر، فروشگاه های بزرگی نظیر شهروند، رفاه، هایپر استار، هایپرمی و… در ایران رشد چشمگیری داشته اند، اما کماکان فروشگاه های خرده فروشی کوچک نیز به رشد خود ادامه میدهند. از علل این امر میتوان به بافت شهری و وجود ملک های تجاری کوچک و همچنین عدم نهادینه بودن فرهنگ خرید منظم در مردم ایران اشاره کرد. از سوی دیگر فروشگاه های کوچک در شرایط اقتصادی نامناسب بیشتر دوام میاورند.
سلام آقای محترم قفسه برای صنف فروش مرغ و ماهی هم دارید؟برای نصب هم خودتون تشریف میارید هزینه جداگانه داره که باید پرداخت کنیم؟؟