شرکت رادکو تولید کننده انواع استند فروشگاهی با مواد اولیه مختلف می باشد. در مقاله زیر به معرفی و کاربرد استند فروشگاهی اشاره میشود.
استند فروشگاهی چیست و در چه حوزه هایی کاربرد دارد؟
استند فروشگاهی نوعی از تبلیغات فروشگاهی میباشد که به آن POP advertising ویا اصطلاحا “تبلیغات در نقطه خرید” گفته میشود که هدف آن جلب توجه مشتری به محصولی خاص میباشد.
در واقع استراتژی های تبلیغاتی در فروشگاه هاست که مشتری را به سمت خرید هدایت میکند.
این نوع تبلیغات در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.علت این امر نقش اساسی آن در هدایت و ترغیب مشتری در فروشگاه است. طبق آمار انجمن بین المللی تبلیغات در نقطه خرید 75% از تصمیمات خرید مشتری در همان فروشگاه صورت میپذیرد. می پذیرد
در سالهای اخیرخُرده فروشان و مغازه داران نیز در کنار کالای پیشنهادی ، استند آن را نیز از تامین کننده طلب میکنند.
هدف استند فروشگاهی فلزی ایستاده ایجاد جاذبه، شور و اشتیاق و درکل یک سری فرآیند های ذهنی است. علاوه بر رنگ، نوشته و گرافیک و سایر مشخصات یک شی تزیینی و دکوراتیو، باید کاملا با ارائه اطلاعات درباره کالا، مقادیر مشخصی از هر نوع کالا را در خود جای دهد.
از مشخصات یک استند کاتالوگ ایستاده و استند فروشگاهی خوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد
- طراحی خوب به عنوان یک شئ دکوراتیو و تزئینی در فروشگاه
- کم جا وسبک و با قابلیت جابجایی آسان
- مونتاژ و دمونتاژ کردن آسان
- -دادن اطلاعات کافی و برانگیزنده به مشتری جهت خرید
- مشتری پسند بودن یا user friendly
باتوجه به عرضه انواع استندها به مغازه ها، استندی که رضایت مغازه دار را در پی داشته یاشد و به فروش بیشتر او کمک کند در مغازه او به خوبی جای میگیرد.
بسته به نیاز مشتری و همچنین چگونگی کالا، استند فروشگاهی در انواع زیر ارائه میشود
- استند ایستاده
- استند رومیزی
- استند دیواری و آویز
- استند لبه طبقات
وقتی محصول درون یک استند خاص ارائه میشود، به کالا ارزش می بخشد و آنرا از سایر محصولات جدا می نماید ، همچنین محصولی که جای آن در فروشگاه مشخص و چیده شده باشد، جهت مشتریان آن محصول بسیار قابل دسترس و شانس خرید محصولات مشابه را بشدت کاهش میدهد.
از دیر باز تامین کالا و مایحتاج مردم در تمامی نقاط دنیا تجارت پرسودی محسوب می شود، لذا این امر در ایران نسبت به سایر نقط دنیا تفاوتهایی دارد.
خرده فروشی در دنیا
هم اکنون خرده فروشی عمدتا از طریق فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای انجام می شود.
از دلایل موفقیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد
- خرید مایحتاج چندروزه در یک نوبت
- خرید اجناس مورد نیاز با تنوع بسیار زیاد، قیمت مناسب و گاهی اوقات تخفیف دار و با کیفیت
فروشگاه های بزرگی نظیر
- Walmart و Krogel در آمریکا
- Carrefour در فرانسه
- Metro در آلمان
- و Tesco در انگلستان
از جمله فروشگاه های بنام در صنعت خرده فروشی با شعب فراوان در سراسر دنیا میباشند.
خرده فروشی در ایران
با اینکه در سالهای اخیر، فروشگاه های بزرگی نظیر شهروند، رفاه، هایپر استار، هایپرمی و… در ایران رشد چشمگیری داشته اند، اما کماکان فروشگاه های خرده فروشی کوچک نیز به رشد خود ادامه میدهند. از علل این امر میتوان به بافت شهری و وجود ملک های تجاری کوچک و همچنین عدم نهادینه بودن فرهنگ خرید منظم در مردم ایران اشاره کرد. از سوی دیگر فروشگاه های کوچک در شرایط اقتصادی نامناسب بیشتر دوام میاورند.
سلام آقای محترم قفسه برای صنف فروش مرغ و ماهی هم دارید؟برای نصب هم خودتون تشریف میارید هزینه جداگانه داره که باید پرداخت کنیم؟؟