هایپرمارکت ها یکی از فروشگاه هایی هستند که در آنها طیف وسیعی از اجناس ارائه می شوند. این موضوع باعث شده که انتخاب قفسه های مناسب و چیدمان صحیح آنها در این مکان ها بسیار مهم باشد. به دلیل اهمیت زیادی که این موضوع دارد تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی اصول مهم در قفسه بندی هایپرمارکت بپردازیم.
مهم ترین مزایای قفسه بندی هایپرمارکت
قفسه بندی هایپرمارکت مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:
- سهولت در پیدا کردن محصولات
قفسه بندی اصولی در هایپرمارکت باعث می شود که مشتریان به راحتی بتوانند به کالاهای مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند و مشکلی برای پیدا کردن آنها نداشته باشند. - معرفی محصولات جدید
شما می توانید قفسه هایی را برای معرفی محصولات جدید در نظر بگیرید. شما این امکان را دارید که با قفسه بندی مناسب، این محصولات را به شکلی قرار دهید که توجه مشتریان را به خود جلب کنند. - افزایش فروش
قفسه بندی درست و اصولی هایپرمارکت می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش فروش شما داشته باشد به دلیل اینکه تجربه مثبتی را از خرید برای مشتریان ایجاد می کند. - تعیین نقاط استراتژیک هایپرمارکت
قفسه بندی باعث می شود که به راحتی بتوانید از نقاط استراتژیک فروشگاه خود بهترین استفاده را داشته باشید. این نقاط می توانند به بهینه سازی فضای هایپرمارکت شما کمک بسیاری کنند. تجهیزات فروشگاهی
چرا تحلیل فضای فروشگاه در قفسه بندی هایپرمارکت مهم است؟
دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می شوند تحلیل فضای فروشگاه در قفسه بندی هایپرمارکت اهمیت داشته باشد. در ادامه مهم ترین این دلایل را بیان می کنیم:
- بهینه سازی تجربه مشتریان
اگر شناخت دقیقی از فضای فروشگاه داشته باشید می توانید فرایند قفسه بندی را به نحو بهتری انجام دهید. انجام این کار می تواند تاثیر زیادی در بهبود تجربه خرید مشتریان داشته باشد. - افزایش فروش
فضای هایپرمارکت می تواند به طور مستقیم بر تصمیم گیری مشتریان اثر بگذارد. بهینه سازی این فضا می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش فروش شما داشته باشد.
رادکو بهترین تولید کننده استند در ایران
- بازاریابی هدفمند
تحلیل فضای فروشگاه به شما کمک می کند که استراتژی بازاریابی هدفمندی را بر اساس الگوهای رفتاری مشتریان تعیین کنید. - افزایش وفاداری مشتریان
با تحلیل فضا در زمان قفسه بندی هایپرمارکت می توانید مکانی بهتر را برای مشتریان خود ایجاد کنید. این موضوع باعث می شود که مشتریان تجربه مثبت تری از خرید داشته باشند و به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. - بهبود نمایش کالاها
استفاده از قفسه های فروشگاهی تاثیر زیادی در بهبود نمایش کالاهای مختلف دارد. اگر به دنبال بهترین راهکار برای نمایش محصولات خود هستید این قفسه ها گزینه های ایده آلی برای شما به شمار می روند.
نکات مهم در قفسه بندی هایپرمارکت!
در این بخش از مطلب شما را با مهم ترین اصول در قفسه بندی هایپرمارکت آشنا می کنیم:
- محصولات فصلی را در مناطق جلویی هایپرمارکت قرار دهید
محصولات فصلی باید در مناطق جلویی هایپرمارکت قرار بگیرند. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است در پایان فصل این کالاها به طور کامل به فروش نروند و مجبور شوید آنها را حراج کنید. اگر این محصولات جزء مواد غذایی با تاریخ مصرف پایین باشند نیز چاره ای جز دور ریختن آنها نخواهید داشت. قرار دادن محصولات فصلی در بخش جلویی هایپرمارکت فروش آنها را بسیار ساده تر می کند.
- کالاهای عمومی را در مناطق مشخص هایپرمارکت بگذارید.
یکی از اصول مهم در قفسه بندی هایپرمارکت این است که کالاهای عمومی را در مناطق مشخص آن بگذارید. این موضوع باعث می شود که مشتریان با مکان قرارگیری محصولات در فروشگاه شما آشنا شوند و آن را به ذهن بسپارند. زمانی که این محصولات را در مناطق مشخص هایپرمارکت می گذارید به راحتی در دسترس مشتریان قرار می گیرند.
- محصولات کم مصرف و حاشیه ای را در کنار میز صندوق قرار دهید
تا حد امکان محصولات کم مصرف و حاشیه ای را در کنار میز صندوق قرار دهید. انجام این کار موجب می شود که توجه مشتریان در زمان خرید به این محصولات جلب شود. زمانی که مشتریان در کنار میز صندوق در حال حساب کردن خریدهای خود هستند با این کالاها مواجه شده و به راحتی می توانند آنها را به سبد خریدشان اضافه کنند.
- محصولات با حاشیه سود بالا را در قفسه های مسیر خرید مشتریان بگذارید
از دیگر اصول مهم در قفسه بندی هایپرمارکت این است که محصولات با حاشیه سود بالا را در قفسه های مسیر خرید مشتریان قرار دهید. این روش یک راهکار موثر برای افزایش فروش و درآمد یک هایپرمارکت است. این نحوه چیدمان باعث می شود که مشتریان متوجه شوند که خرید چه کالاهایی را فراموش کرده اند و احتمال خرید آنها تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.
- منطقه انتهایی هایپرمارکت را برای کالاهای پرمصرف انتخاب کنید.
تا حد امکان کالاهای پرمصرف را در منطقه انتهایی هایپرمارکت قرار دهید. این موضوع مانع از تجمع مشتریان در بخش ورودی فروشگاه می شود و فرایند خرید مشتریان دیگر را دچار مشکل نمی کند. از آن گذشته مشتریان در بخش انتهایی هایپرمارکت راحت تر می توانند خرید این اقلام را انجام دهند.
سخن پایانی
این روزها هایپرمارکتی موفق است که بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند. دستیابی به این هدف نیازمند داشتن دکوراسیونی زیبا و متفاوت نسبت به رقبا است. بهبود تجربه خرید مشتریان نیز می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند. استند های فروشگاهی یکی از آیتم های بسیار کاربردی در این زمینه هستند که می توانند شاه کلید رسیدن شما به موفقیت و جلب رضایت مشتریان باشند. در این مطلب شما عزیزان را با اصول مهم در قفسه بندی هایپرمارکت آشنا کردیم. با توجه به این موارد شما می توانید یک قفسه بندی ایده آل را در فضای هایپرمارکت خود ایجاد کنید. برای خرید بهترین قفسه های فروشگاهی با قیمت های مناسب می توانید روی ما حساب کنید.
سوالات متداول اصول مهم در قفسه بندی هایپرمارکت
- محصولاتی که احتمال سرقت دارند را در کدام بخش هایپرمارکت نباید قرار دهیم؟
بخش انتهایی هایپرمارکت جزء پنهان ترین قسمت های آن به شمار می رود و نباید محصولاتی که احتمال سرقت دارند را در این بخش قرار دهید. - چرا باید چرخش به سمت راست مشتریان در هنگام ورود به هایپرمارکت را در نظر بگیریم؟
بیشتر مشتریان پس از ورود به هایپرمارکت به سمت راست می چرخند. این موضوع باعث شده که این بخش یکی از بهترین مکان ها برای فروش باشد و باید اهمیت زیادی به آن بدهید. در واقع میتوان گفت این مکان برای نمایش قدرت برند هایپرمارکت ایده آل است. - آیا قفسه های فروشگاهی مدل های مختلفی دارند؟
بله، این قفسه ها در مدل های متنوعی تولید می شوند و شما به راحتی می توانید مدل مناسب فروشگاهتان را در میان آنها پیدا کنید.