اخبار و مقالات
استند ایستاده یکی از ابزارهای تبلیغاتی محبوب و کاربردی محسوب می شود که فضای قابل توجهی را برای نمایش برگه های تبلیغاتی و محصولات فراهم می کند. از استندهای ایستاده همچنین برای اهدافی مانند فروش محصولات استفاده می شود.
استند فروشگاهی می بایست از بهترین کیفیت برخوردار باشد و برای محصولی که نمایش می دهید مناسب باشد.
در ادامه شما را با مشخصاتی مانند ابعاد استند ایستاده بیشتر آشنا می کنیم.
ابعاد استند ایستاده چه اهمیتی دارد؟
بسیاری از فروشگاه ها، کسب و کارها و شرکت ها از استندهای ایستاده در محل کار، ورودی ها و نمایشگاه ها برای اهدافی مانند معرفی محصولات و فروش استفاده می کنند. انتخاب استند ایستاده با ابعاد مناسب نقش مهمی در نمایش جذاب و منظم رسانه های تبلیغاتی ایفا می کند. ابعاد استند همچنین مشخص می کند که برای نصب آن به چه مقدار فضا نیاز دارید.
اگر ابعاد استند به درستی انتخاب نشوند، ممکن است در استفاده از آن مشکلاتی ایجاد شود. برای مثال، یک استند بسیار بزرگ می تواند فضای زیادی از محل کار را اشغال کند. همچنین یک استند با ابعاد کوچک ممکن است از دید مراجعان و بازدید کنندگان دور بماند و نتواند توجه آن ها را به خود جذب کند.
ارتفاع استند ایستاده
استند ایستاده در انواع مختلفی به وسیله شرکت رادکو طراحی و تولید می شود. از استند کاتالوگ ایستاده چند طبقه مخصوص نمایش برگه های تبلیغاتی گرفته تا استند ایستاده فروشگاهی که برای نمایش محصولاتی مانند تنقلات و خشکبار کاربرد دارد. ارتفاع این استندها با توجه به طراحی آن ها و همچنین فاکتورهایی مانند تعداد طبقات تعیین می شود.
ارتفاع استند کاتالوگ ایستاده از 135 سانتیمتر تا 150 سانتیمتر متغیر است. مدل هایی که دارای تابلو هستند، معمولا ارتفاعی در حدود 135 سانتیمتر دارند. این ارتفاع مناسب موجب می شود مراجعان و بازدید کنندگان با راحتی بیشتری به کاتالوگ و بروشورها دسترسی داشته باشند. همچنین جابجایی و نصب استند ایستاده با این ارتفاع به آسانی انجام می گیرد.
ارتفاع استند کاتالوگ چند طبقه تا حد زیادی به تعداد طبقات و اندازه آن ها بستگی دارد. بیشتر مدل های چند طبقه دارای ارتفاعی در حدود 150 سانتیمتر هستند. معمولا از 4، 5 و 6 طبقه در طراحی استند ایستاده استفاده می شود. برای مثال، استند کاتالوگ ایستاده 5 طبقه کد CS1 ارتفاعی برابر با 150 سانتیمتر دارد و بنابراین هر 30 سانتیمتر به یک طبقه اختصاص پیدا می کند.
ارتفاع استند ایستاده فروشگاهی از 180 سانت تا 190 سانتیمتر متغیر است. استندهای فروشگاهی دارای ارتفاع بیشتری هستند تا بتوان محصولات حجیم را به آسانی داخل طبقات آن ها قرار داد. برای مثال، استند محصول پفک نمکی مینو ارتفاعی برابر با 180 سانتیمتر دارد و دارای پنج طبقه است که هر کدام حجم قابل توجهی برای نگهداری محصولات دارند.
طول و عرض استند ایستاده
ابعاد استند ایستاده با توجه به رسانه های تبلیغاتی و محصولات شرکت یا برند سفارش دهنده تعیین می شود. به طور کلی، استندهای ایستاده، ابعاد بزرگتری نسبت به استند رومیزی دارند و برای نصب در فضاهای باز و فروشگاه ها انتخاب بهتری هستند.
استند کاتالوگ ایستاده در انواع مختلف مانند مدل های تابلودار و چند طبقه تولید می شود. عرض یا پهنای طبقات استند ایستاده می تواند از 30 تا 70 سانتیمتر در نظر گرفته شود. برای مثال، استند بروشور ایستاده 6 طبقه سایز A4 کُد CS10 دارای طبقاتی با عرض مفید 35 سانتیمتر می باشد که مخصوص نمایش بروشورهای سایز A4 طراحی شده اند. در حالی که استند جا مجله ای 5 طبقه عرض 70 کد CS9 دارای طبقاتی با عرض 70 سانتیمتری است که چندین مجله را در خود جای می دهند.
مدل های تابلودار مانند استند کاتالوگ ایستاده پلکسی برای انواع بروشورها دارای پایه مخصوص برای نصب آسان روی سطوح هستند و جایگاه های نمایش برگه های تبلیغاتی روی تابلوی آن ها تعبیه می شوند. طول و عرض تابلوی این مدل 65 در 50 سانتیمتر می باشد که امکان نمایش تعداد زیادی بروشور و کارت ویزیت را فراهم می کند.
استندهای فروشگاهی ایستاده معمولا طول و عرض بیشتری دارند و ابعاد آن ها با توجه به محصولات و کالاهای مورد نظر برای فروش در نظر گرفته می شوند. استند فروشگاهی سن ایچ دارای طبقاتی با پهنای 60 سانتیمتر است که هر طبقه تعداد زیادی آبمیوه را در خود جای می دهد. در حالی که استند فروشگاهی لاستیک سواری بارز طبقاتی با عرض زیاد دارد که با توجه به ابعاد محصول مورد نظر یعنی لاستیک طراحی شده اند.
عوامل موثر بر ابعاد استند ایستاده
استند ایستاده به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به کسب و کارها و فروشگاه ها کمک می کند برگه های تبلیغاتی و محصولات خود را به شیوه ای جذاب و منظم در دسترس مشتریان و مراجعان قرار دهند. ابعاد استند ایستاده نقش مهمی در وزن، متریال مورد نیاز برای تولید و نصب و جابجایی آن ایفا می کند.
- سایز برگه های تبلیغاتی: اگر می خواهید بروشورهای سایز A4 را روی استند کاتالوگ ایستاده نمایش دهید، به جایگاه هایی با ابعاد بزرگتر نیاز دارید. بنابراین ابعاد استند ایستاده متناسب با سایز جایگاه ها افزایش پیدا می کند.
- تعداد برگه های تبلیغاتی: استند کاتالوگ ایستاده می تواند دارای یک یا چندین جایگاه برای نمایش کاتالوگ، بروشور و کارت ویزیت باشد. ابعاد استند ایستاده متناسب با تعداد جایگاه های تعبیه شده افزایش می یابد.
- طراحی استند: انواعی از استندهای ایستاده برای اهدافی مانند تبلیغات و فروش محصولات تولید می شود. برای مثال می توان به مدل های چند طبقه و مدل های تاشو اشاره کرد. ابعاد این مدل ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.
- سایز محصولات: استندهای فروشگاهی ایستاده برای طیف گسترده ای از محصولات قابل استفاده هستند. ابعاد استند ایستاده فروشگاهی باید به صورتی در نظر گرفته شود که محصولات به راحتی درون طبقات و جایگاه های تعیین شده قرار بگیرند و مشتریان بتوانند به آسانی به آن ها دسترسی داشته باشند.
جمع بندی
ابعاد استند ایستاده با توجه به نیازها و محصولات شرکت یا برند سفارش دهنده تعیین می شود. استندهای ایستاده دارای مزایایی مانند نصب آسان، بدنه مستحکم و جذابیت ظاهری بالا هستند و می توانند در جذب مشتریان بیشتر موثر باشند. استند کاتالوگ ایستاده و استند فروشگاهی ایستاده از جمله انواع پرکاربرد استند محسوب می شوند که از نظر ارتفاع و ابعاد تفاوت هایی با یکدیگر دارند. استند کاتالوگ در مدل ها و طرح های مختلفی به وسیله شرکت رادکو که به عنوان تولیدی استند کاتالوگ فعالیت می کند، طراحی و ساخته می شود. همچنین امکان ساخت آن به صورت چند طبقه وجود دارد.
سوالات متداول مشتریان در مورد انواع استندهای فروشگاهی گروه تجاری رادکو
❓ استند فروشگاهی چیست؟
با گذر زمان و به وجود آمدن فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ، رقابتی جدی میان تولید کنندگان و برند های بزرگ ایجاد شده است. در این بازار رقابتی یکی از محصولاتی که می تواند کمک کننده باشد استند های مختلف است.
استند فروشگاهی یک سازه نمایشگاهی و تبلیغاتی است که به میزان بالایی در معرض دید و توجه مخاطبان قرار دارد. زیبایی، سطح تبلیغاتی وسیع، صرفه جویی در زمان و هزینه، نصب و راه اندازی سریع و حمل و نقل آسان انواع استند ها منجر به استفاده گسترده از آن در زمینه های بازاریابی و افزایش فروش و بازده سرمایه گذاری شده است. در واقع یکی از روش های بسیار موثر جهت بازاریابی و افزایش فروش محصولات، دقیقا در نقطه تصمیم گیری نهایی و خرید توسط مشتری، استند فروشگاهی است.
❓ طراحی انواع استند های فروشگاهی چگونه است؟
امروز در بازار رقابتی ایجاد شده وجود رنگ بندی ها، شکل های متنوع و گوناگون و نیز استفاده درست از توانایی ها و استعداد های انسانی، رقابت را سخت کرده و نتیجه خوبی را برای مشتریان به عمل آورده است. این فضای رقابتی جدا از این که صرفه مالی بسیار بالایی را ایجاد کرده است، تنوع طراحی و ساخت استند های فروشگاهی و محصولات را نیز در بر گرفته است.
در طراحی انواع استند فروشگاهی، راه کار های طراحی بر اساس گروه هایی که باید طبق اصول آنها طراحی استند انجام شود، متغیر است.
❓ استندهای فروشگاهی گروه تجاری رادکو از نظر فرم و نوع کاربری چند نوع هستند؟
طراحی استند های فروشگاهی بر اساس فرم و نوع کاربری به چندین صورت امکان پذیر خواهد بود که عبارتند از:
- استند فروشگاهی ایستاده
- استند فروشگاهی رومیزی
- استند فروشگاهی آویز یا دیواری
- استند فروشگاهی دور ستون
- استند فروشگاهی سر لاین
- استند فروشگاهی چهار وجهی تا یک وجهی
❓ استند های فروشگاهی گروه تجاری رادکو از چه متریال و مواد اولیه ای ساخته می شود؟
در ساخت استند فروشگاهی از مواد اولیهی سبک و مقاوم استفاده می شود و بر این اساس امکان ساخت انواع مختلف استند فراهم است:
- استند فروشگاهی فلزی
- استند فروشگاهی ام دی اف
- استند فروشگاهی پلکسی
- استند فروشگاهی مفتولی
❓ استند های فروشگاهی رادکو برای معرفی چه نوع محصولاتی قابل استفاده است؟
از استند های فروشگاهی برای نمایش محصولات متفاوتی می توان استفاده کرد. گاهی همین موضوع اساس اسم گذاری استند و دسته بندی آن ها می شود. از جمله محصولاتی که امکان نمایش آن ها با استند های فروشگاهی وجود دارد عبارتند از:
- لوازم آرایشی بهداشتی
- پوشاک و البسه
- عینک
- کاتالوگ و بروشور
- روزنامه و مجله
- محصولات الکتریکی (شارژر، فلش، لامپ، پریز و کلید برق و…)
- لوازم یدکی (لاستیک، آچار، پیش گوشتی و ….)
- …
❓ استند های فروشگاهی رادکو درچه محل هایی قابل استفاده هستند؟
این استند در تمام مکان هایی که امکان مشاهده و شناخت محصول ارائه شده برای مراجعه کننده وجود دارد قابل استفاده خواهد بود. استند های روشگاهی بر اساس مکان مورد استفاده در انواع مختلفی قابل طراحی است:
- استند های فروشگاهی
- استند های داروخانه ای
- استند های سوپر مارکتی
- استند های فروشگاه های زنجیره ای
- استند های کتابخانه ای
- …
سوالات متداول مشتریان در مورد انواع زیر مانیتوری های گروه تجاری رادکو
❓ زیر مانیتوری چیست؟
زیر مانیتوری یک وسیله مهندسی پزشکی هست و یکی از لوازم اداری با اهمیت جهت سلامت افراد و بسیار موثر در جلوگیری از بیماری های گردن و ستون فقرات، همچنین در دسته لوازم جانبی سیستم های رایانه ای است. از این وسیله برای استاندارد سازی نحوه استفاده از مانیتور و ایجاد فاصله بین سطح میز و صفحه ی نمایش (مانیتور) استفاده می شود.
زیر مانیتوری قابل تنظیم، کورس ۷ الی ۱۴ سانت و دقت در تنظیم ارتفاع ۱ سانت
❓ چند نوع زیر مانیتوری وجود دارد؟
این وسیله به شکل های مختلفی تولید می شود. همچنین از نظر اندازه، تنوع بسیار زیادی وجود دارد. رنگ بندی نیز ویژگی دیگری است که تولیدکنندگان آن را لحاظ می کنند.
زیرمانیتوری ها بر اساس شکل، اندازه و رنگ بندی انواع مختلفی دارند. اما اصلی ترین اساس تقسیم بندی آن دارا بودن قابلیت تنظیم ارتفاع آن است؛ چرا که مهم ترین مؤلفه ی یک پایه مانیتور ارتفاع آن می باشد که از این نظر دو نوع از این محصول تولید می شود. نوع اول زیرمانیتوری هایی با ارتفاع ثابت هستند و نوع دوم زیر مانیتوری هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد.
در انواع زیر میزی های ارتفاع ثابت فقط یک ارتفاع دارد. یعنی در صورتی که کاربر تعویض شود ممکن است به کار نیاید. همچنین اگر محل کار یا میزی که رایانه روی آن قرار دارد، تغییر کنند احتمال دارد نتوان از این محصول استفاده کرد. اما نوع دیگر یعنی زیر مانیتوری های قابل تنظیم دارای چندین ارتفاع مختلف هستند و با توجه به قد اپراتور رایانه که پشت مانیتور قرار دارد می توان از ارتفاع دلخواه با دقت مناسب و استاندارد یک سانت استفاده کرد. یا اینکه اگر میز یا محل کار تغییر کرد، قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارد.
❓ آیا اصول ارگونومی در طراحی زیر مانیتوری ها رعایت می شود؟
از آن جا که زیر مانیتوری وسیله ای است که مستقیماً با سلامت انسان در ارتباط است، باید به گونه ای طراحی و انتخاب شود که برای سلامتی انسان مضر نباشد. زیر مانیتوری های گروه تجاری رادکو به گونه ای طراحی و تولید شده اند که اصول ارگونومیک درآن ها رعایت شده باشد. یعنی هنگام استفاده ی درست از آن ها ضرری متوجه کاربر نباشد.
❓ آیا زیر مانیتوری های رادکو قابلیت تطابق با سلیقه های مختلف را دارند؟
افراد مختلف علایق و سلیقه های مختلفی دارند. تلاش ما به عنوان تولید کننده این بوده است که بخش مهمی از این سلیقه را ارضا نماییم. تنوع رنگی محصولات، انواع متریال مورد استفاده، ابعاد مختلف زیر مانیتوری ها و تعبیه کشو و امکان وصل رابط های رایانه ای از جمله این ویژگی ها هستند.
زیر مانیتوری بدون کشو، کورس ۸ الی ۱۲ سانت و دقت در تنظیم ارتفاع به میلیمتر
❓ نحوه کاربرد زیر مانیتوری ها به چه شکلی است؟
استفاده از زیر مانیتوری ها بسیار راحت است. بعد از خرید این محصول، آن را از بسته بندی خارج کرده و مانیتور را با احتیاط جابجا کنید، پایه مانیتور را با توجه به ارتفاع مورد نیاز در محل مناسب قرار دهید و نهایتاً صفحه نمایش را روی آن قرار دهید.
همواره تلاش گروه تجاری رادکو این بوده است که اندازه این پایه ها به گونه ای انتخاب شوند که از نظر کاربرد بهینه و کاملا مطابق با استانداردهای ارگونومیک باشند.
جهت ثبت سفارشات میتوانید با شرکت رادکو در ارتباط باشید.
۰۲۱-۲۲۵۸۳۴۹۷
ارگونومی چیست؟
ارگونومی در اصل واژهای یونانی است که از ترکیب ERGO به معنی «کار» و NOMS به معنای «قاعده و قانون» تشکیل شده است. این علم، کارایی و عمل انسان و توانایی های او را مورد مطالعه و تحقیق قرار می دهد تا شرایط کار هماهنگ با وضعیت فرد ایجاد شود. از این رو علم آنتروپومتری ابزاری در دست طراحان است و در طراحی ها بایستی ابعاد تجهیزات و وسایل متناسب با ابعاد انسانی طراحی گردد.
✔ اصول ارگونومی محیط کار برای مدیریت درد
افرادی که برای مدت طولانی پشت میز می نشینند باید نکاتی را رعایت کنند تا میزان آسیب هایی که به بدن آن ها وارد می شود، کاهش یابد.
زمانی که وضعیت نشستن افراد (به ویژه اشخاصی که به بیماری های آرتروز یا دیابت مبتلا هستند) پشت میز نامناسب باشد، ممکن است به عضلات، تاندون ها، رباط ها و رگ های عصبی آن ها آسیب وارد شود.
برخی از تأثیرات منفی وضعیت نامناسب نشستن عبارتند از:
- درد گردن، شانه و کمر
- سردرد یا میگرن
- خستگی و تنش عضلانی
- حس سوزن سوزن شدن یا بی حسی
- خستگی چشم
- رشد ضعیف ستون فقرات
- تغییر منحنی ستون فقرات
- اسکولیوز–کوژ شدن پشت به راست یا چپ
- افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و تنفسی
- اختلالات گوارشی
بهترین حالت نشستن به قد فرد، صندلی که از آن استفاده می کند و نیز فعالیتی که در حالت نشسته انجام می دهد بستگی دارد. می توان با رعایت موارد زیر، وضعیت بدنی را بهبود بخشیده و به یک روش نشستن مناسب نیز دست یافت:
- پاها را صاف نگه داشته یا آنها را روی زمین یا تکیه گاه قرار دهید.
- از انداختن زانو ها یا مچ پاهای خود بر روی یکدیگر خودداری کنید.
- رعایت حفظ کمی فاصله بین پشت زانوها و صندلی.
- قرار دادن زانوها همسو و یا کمی پایین تر از استخوان لگن
- قرار دادن مچ پا در جلوی زانوها
- شل کردن شانه ها
- در صورت امکان بازوها و زانوها را موازی زمین نگه دارید.
- نگه داشتن آرنج در پهلوها که باعث ایجاد شکل L در بازوها می شود.
- صاف و عمودی بنشینید و بدون فشار آوردن به گردن به جلو نگاه کنید.
- پشت خود را کاملا به صندلی تکیه داده و یا از تکیه گاه (پشتی) یا کوسن در صورت وجود قسمت هایی از صندلی که پشت به راحتی با آن مطابقت ندارد، خصوصاً در ناحیه کمر، استفاده کنید.
نکات ارگونومی اداری برای جلوگیری از بروز بیماری
موارد مهم رعایت اصول ارگونومی در کار
-
تنظیم صفحه نمایش
اگر صفحه نمایش کامپیوتر زیاد پایین باشد، باید چانه پایین آورده شود تا صفحه نمایش قابل رویت باشد؛ این کار باعث می شود فرد به درد کمر، گردن و شانه مبتلا گردد. از این رو توصیه می شود در صورت امکان صفحه نمایش به گونهای تنظیم شود که مستقیم رو به روی چشمان کاربر قرار گیرد.
-
اثر زیر مانتیتوری بر اصول نشستن
جهت داشتن حالت استاندارد نشستن، ارتفاع مانیتور باید به اندازه ای باشد که لبه فوقانی مانیتور در راستای دید کاربر باشد. تعیین دقیق اندازه ارتفاع مانیتور، به ارتفاع و نسبت نیم تنه افراد بستگی دارد، که در افراد با نژاد و جنسیت های مختلف و کشورهای مختلف متفاوت است.
اطلاعات دقیقی درخصوص اندازه و نسبت های مختلف بدن (انتروپومتری) وجود دارد و گروه صنعتی و تولیدی استوراستند این اطلاعات را جمع آوری و دسته بندی کرده است و براساس آنتوپومتری قد ایرانیان و نسبت بالا تنه به پائین تنه افراد، اقدام به طراحی و تولید زیر مانیتوری نموده است. نتایج نشان میدهد که برای افراد با اندازه قد بین ۱۶۰ تا ۱۸۵ سانت، محدوده مناسب جهت تنظیم ارتفاع زیر مانیتوری بین ۷ الی ۱۴ سانت می باشد.
همچنین بر اساس مشاوره های پزشک متخصص و فوق تخصص بیماری های گردن و ستون فقرات (عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی)، دقت در تنظیم ارتفاع زیر مانیتوری در حد ۱ سانت معین گردیده است.
در حالی که مدل های غیر استاندارد موجود در بازار، یا بصورت ارتفاع ثابت ارائه گردیده که کاملا مردود است و یا نهایتا با دقت ۲ سانت و درکورس های محدود در تنظیم ارتفاع ارائه گردیده است که کاملا غیر استاندارد می باشد.
دقت در تنظیم ارتفاع زیر مانیتوری های محصولات گروه صنعتی و تولیدی استوراستند در حد میلیمتر و نهایتا ۱ سانت می باشد که نشان از دقت و تکنولوژی ظریف به کار برده شده در تولید این محصول است.
لذا باتوجه به اینکه قد افراد متفاوت هست، حتما زیر مانیتوری می بایست بصورت قابل تنظیم استفاده شود که فرد (یوزر) بتواند براساس قد و نیازش ارتفاع مانیتور را بصورت استاندارد تنظیم نماید و دوم اینکه کورس و دقت مورد نظر زیر مانیتوری می بایست مطابق با استاندارد های ارگونومیک باشد.
🔻 شایان ذکر است، هر دو مدل زیر مانیتوری تولیدی گروه صنعتی استوراستند، کاملا مطابق با استاندارد های ارگونومیک هستند و کاملا اثر بخش در جلوگیری از بیماری های گردن و ستون فقرات در استفاده افراد هنگام کار با کامپیوتر
📞 جهت ثبت سفارش و خرید زیر مانیتوری میتوانید با شرکت رادکو در ارتباط باشید. ۲۲۵۸۳۴۹۷
تاثیر استفاده از زیرمانیتوری مناسب بر سلامت کاربران
- منجر به قرار گرفتن کاربر پشت میز کامپیوتر در بهترین حالت ارگونومی و مناسب بدن می شود.
- منجر به عدم فشار بر مهره های ستون فقرات می شود که نتیجه آن پیشگیری از کمردرد های مزمن خواهد بود.
- منجر به قرار گرفتن گردن در بهترین وضعیت و قوز نکردن کاربر پشت میز می شود که نتیجه آن پیشگیری از آرتروز گردن و افتادگی شانه ها خواهد بود.
- منجر به ایجاد زاویه دید مناسب برای کاربر می شود که نتیجه آن پیشگیری از خستگی چشم، سر درد و عوارض درازمدت چشمی خواهد بود.
-
انتخاب صندلی مناسب
برای میز کار باید مکانی انتخاب شود که فضای کافی برای زانوها، پاها وجود داشته باشد. به منظور حفظ وضعیت بدنی مناسب، باید از صندلی دارای محافظ گودی کمر استفاده کرد. بهتر است افراد نوعی صندلی را برای کار کردن انتخاب کنند که باعث شود زانوها هم سطح مفصل لگن قرار بگیرد. همچنین دسته های صندلی باید به گونه ای تنظیم شود که شانه ها را در وضعیت مناسبی نگه دارد.
-
قرار دادن پاها در وضعیت مناسب
برای مناسب بودن وضعیت بدن فرد، باید پاها روی زمین صاف قرار گیرند؛ برای این کار می توان از یک زیرپایی استفاده کرد. همچنین قرار دادن جسمی در زیر پای فرد باعث قرارگیری ستون فقرات در وضعیت خنثی می شود.
نکات ارگونومی در محل کار اداری
-
نور مناسب
به جای اینکه میز کار خود را رو به رو یا پشت به نور قرار دهید، آن را کنار پنجره بگذارید. نور طبیعی به افراد کمک می کند تا بتوانند صفحه نمایش را بهتر ببینید. صفحه نمایش کامپیوتر فرد باید روشن تر از نور بیرون باشد؛ بنابراین لازم است پرده های پنجره را در روز های آفتابی به درستی تنظیم کنید.
-
صفحه کلید را نزدیک خود قرار دهید
در صورتی که فاصله صفحه کلید با دست زیاد باشد، به طوری که لازم باشد دست خود را بکشید، بازوها تحت فشار قرار خواهند گرفت. بنابرین بهتر است هنگام تایپ کردن یا استفاده کردن از ماوس کامپیوتر، مچ دست صاف، آرنج نزدیک بدن و دست ها در امتداد آرنج ها یا حتی پایین تر از آن ها قرار بگیرد.
-
استراحت کنید
زمانی که فرد به مدت طولانی پشت میز کار خود بنشیند، ماهیچه ها خسته شده و با گذر زمان باعث بروز مشکلات دیگر می شود. بنابرین بهتر است در کار کردن های طولانی مدت یک استراحت چند دقیقه ای بین فواصل انجام کار وجود داشته باشد. توصیه شده است که فرد در این زمان بایستد و حرکات کششی انجام دهد.
جهت ثبت سفارشات میتوانید با شرکت رادکو در ارتباط باشید.
۰۲۱-۲۲۵۸۳۴۹۷
استند های فروشگاهی
استند ها، ابزار هایی هستند که به منظور نمایش بهتر محصولات از آن استفاده می شود. استند ها انواع مختلف با جنس های مختلف دارند که کاربردهای مختلفی را شامل می شوند.
انواع استند فروشگاهی بر اساس اندازه
استند های فروشگاهی در اندازه ها و کیفیت های متفاوت تولیدمی شوند. ولی در حالت کلی این ابزار بر اساس ابعاد به دو دستۀ کلی تقسیم بندی می شود.
-
استندهای رومیزی
با توجه به کاربرد های مشخص، ابعاد استند های رومیزی کوچک تر بوده و فضای کمتری را اشغال می کنند. از این استند ها برای نمایش محصولات با وزن پایین استفاده می شود. اغلب استند های رومیزی با عرض 120 سانتی متر و ارتفاع 90 سانتی متر است. البته بسته به انتخاب مشتری می توان عرض و ارتفاع آن را به 150 تا 180 سانتی متر نیز تغییر داد.
-
استندهای ایستاده
استند های ایستاده بر روی زمین قابل استفاده هستند. این نوع از stand ها در طرح ها و ابعاد متفاوتی قابل تولید هستند. با توجه به جنس استند و شکل طراحی، می توان از آن برای محصولات گوناگون بهره برد. انواع استند ایستاده براساس مواد ساخت عبارتند از:
- استند ایستاده فلزی
- استند ایستاده چوبی (استند ام دی اف)
- استند ایستاده کارتن پلاست
- استند ایستاده پلکسی
- استند ایستاده تزریقی
-
استند دیواری
استند دیواری از جمله استندهای تبلیغاتی است که ا در فضا هایی با بازخورد بالا ازجمله در کنار قفسه محصول و نصب بر روی دیوار، بسیار مورد استقبال صنایع مختلف قرار گرفته اند.
استند های دیواری، ایستاده و رومیزی خود شامل زیر مجموعه های گسترده ای هستند که بر پایۀ شکل چیدمان محصول، ابعاد استند و نوع آن مجدداً نام گذاری می شوند.
انواع استند فروشگاهی بر اساس نوع محصول و محل استفاده
از استند فروشگاهی در مکان های متفاوت و نمایش محصولات متفاوتی می توان استفاده کرد. گاهی از همین موضوع اساس اسم گذاری است. برای مثال استند آرایشی بهداشتی، استند سوپرمارکت ، استند لباس، استند عینک، استند محصولات الکتریکی و …
علاوه بر محصولی که در استند نمایش داده می شود، مکان استفاده از استند نیز می تواند اساس نام گذاری و دسته بندی استند های فروشگاهی مورد استفاده باشد. معروف ترین استند های فروشگاهی استند های داروخانه ای، استند های سوپر مارکتی، استند های فروشگاه های زنجیره ای و استند های کتابخانه ای هستند.
ویژگی های مطلوب استند رومیزی
استند رومیزی تولیدی رادکو
-
کوچک بودن
استند رومیزی تبلیغاتی با طراحی دلخواه و با هزینه کم در غرفه نمایشگاهی و فروشگاهی کاربرد دارد. استند رومیزی به علت محدودیت در فضا برای غرفه نمایشگاهی بسیار کاربردی است.
در نمایشگاه ها با توجه به محدودیت های مالی و امکانات استفاده از استند های رومیزی به جای استند های تبلیغاتی بزرگ می تواند با هزینه کمتر و اشغال همان فضای کم، جزئیات و اطلاعات بالایی را در خود جای دهد. بنابراین قابلیت استفاده در مکان کوچک را داراست.
-
بارگذاری و جاگذاری سریع
نصب و مونتاژ اغلب استندهای نمایشگاهی زمان بر است و می تواند فرساینده باشد. از آنجا که زمان مناسب برای ارائه محصول به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل بهتر است این زمان را صرف بازاریابی و تبلیغات محصول نمود و نه مونتاژ استند. لذا استند تبلیغاتی رومیزی با توجه به نصب و جاگذاری آسان، گزینه ی مطلوبی است.
-
قابلیت درج اطلاعات با جزییات بیشتر
در مراکز پر رفت و آمد مانند ادارات، بیمارستان که مراجعین زیادی حضور دارند، استند رومیزی که مخاطبین از نزدیک به آن نگاه کنند و اطلاعات و جزئیات بیشتری را دریافت کنند مزیت بزرگی محسوب می شود و علاوه بر آن می توان تصاویر موجود روی استند را تغییر داد. این قابلیت خاص باعث شده تا استند تبلیغاتی رومیزی برای استفاده در مکانهای مختلف کم هزینه و پرطرفدار باشد.
-
جلوه ظاهری زیبا و بی نظیر
بسته به نحوه استفاده و درخواست مشتری می توان طراحی گرافیکی زیبا و جذابی روی استند رومیزی چاپ کرد تا از نظر تبلیغاتی بیشتر به چشم بیاید و در بازاریابی تاثیر فوق العاده داشته باشید. همچنین برای استند تبلیغاتی رومیزی تاشو و پانلی، تصاویر گرافیکی سفارشی قابل چاپ می باشد.
-
هزینه کم بسته بندی فشرده و نگه داری ساده آن
استند های رومیزی با اشغال فضای کم را حتی می توان در فروشگاه کوچک خانگی هم. به راحتی نگه داری کرد. به طوری که شرکت های معتبر اغلب چندین استند رومیزی برای شعب خود در سرتاسر کشور تهیه می کنند تا در زمانی اندک و بدون نیاز به حمل و نقل بتوانند در تمام فروشگاه های خود محصولاتشان را به نمایش بگذارند.
-
دوام بالا و وزن سبک
یکی از مهمترین ویژگی های استند های رومیزی وزن کم استند و نگه داری ساده آن است. حمل و نقل راحت و جنس سبک و محکم و با دوام ویژگی مهمی برای استند رومیزی است. به طوری که می توان بدون نگرانی از خرابی و آسیب دیدگی محصولات در زمان برگزاری نمایشگاه و غرفه از استند رومیزی استفاده کردد. همچنین می توان برای نمایشگاه بعدی، از استند رومیزی به راحتی نگهداری کرده و حتی محصولات بیشتری را عرضه کرد.
ویژگی های مطلوب استند ایستاده
استند فروشگاهی ایستاده تولیدی رادکو
-
امکان کاربرد بیشتر
استند ایستاده، یکی از پرکاربردترین و موثرترین نوع از انواع استند های تبلیغاتی محسوب می شود، که هم در فضای درونی و هم در فضای بیرونی قابل استفاده است.
-
تاثیر تبلیغاتی فزاینده
استندهای تبلیغاتی ایستاده به دلیل ابعاد بزرگ تری که نسبت به دیگر انواع استند های تبلیغاتی، تاثیر بیشتری در معرفی محصول و اثرگذاری بر مخاطب دارد. در تبلیغات فروشگاهی نیز استند های ایستاده در نقش راهنمایان خرید برای خریدار عمل می کنند و در گزینش نهایی کالا توسط مشتری تاثیر مهمی دارند.
همچنین طراحی استند های تبلیغاتی ایستاده، با استفاده از لوگو و نام شرکت، همراه با ترفندهای گرافیکی برای جذب مشتری، کاری بسیار حرفه ای و تخصصی است که توسط کارشناسان خبره و طراحان حرفه ای در این زمینه می تواند فراهم شود.
ویژگی های مطلوب استند دیواری
استند های دیواری همانند استند های رومیزی دارای ویژگی نصب و راه اندازی سریع و همچنین حمل و نقل آسان است. علاوه بر این استند های دیواری سطح تبلیغات وسیعی برای معرفی محصولات فراهم می کنند.
جهت ثبت سفارشات میتوانید با شرکت رادکو در ارتباط باشید
۰۲۱-۲۲۵۸۳۴۹۷
شرکت رادکو تولید کننده انواع استند فروشگاهی با مواد اولیه مختلف می باشد. در مقاله زیر به معرفی و کاربرد استند فروشگاهی اشاره میشود.
استند فروشگاهی چیست و در چه حوزه هایی کاربرد دارد؟
استند فروشگاهی نوعی از تبلیغات فروشگاهی میباشد که به آن POP advertising ویا اصطلاحا “تبلیغات در نقطه خرید” گفته میشود که هدف آن جلب توجه مشتری به محصولی خاص میباشد.
در واقع استراتژی های تبلیغاتی در فروشگاه هاست که مشتری را به سمت خرید هدایت میکند.
این نوع تبلیغات در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.علت این امر نقش اساسی آن در هدایت و ترغیب مشتری در فروشگاه است. طبق آمار انجمن بین المللی تبلیغات در نقطه خرید 75% از تصمیمات خرید مشتری در همان فروشگاه صورت میپذیرد. می پذیرد
در سالهای اخیرخُرده فروشان و مغازه داران نیز در کنار کالای پیشنهادی ، استند آن را نیز از تامین کننده طلب میکنند.
هدف استند فروشگاهی فلزی ایستاده ایجاد جاذبه، شور و اشتیاق و درکل یک سری فرآیند های ذهنی است. علاوه بر رنگ، نوشته و گرافیک و سایر مشخصات یک شی تزیینی و دکوراتیو، باید کاملا با ارائه اطلاعات درباره کالا، مقادیر مشخصی از هر نوع کالا را در خود جای دهد.
از مشخصات یک استند کاتالوگ ایستاده و استند فروشگاهی خوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد
- طراحی خوب به عنوان یک شئ دکوراتیو و تزئینی در فروشگاه
- کم جا وسبک و با قابلیت جابجایی آسان
- مونتاژ و دمونتاژ کردن آسان
- -دادن اطلاعات کافی و برانگیزنده به مشتری جهت خرید
- مشتری پسند بودن یا user friendly
باتوجه به عرضه انواع استندها به مغازه ها، استندی که رضایت مغازه دار را در پی داشته یاشد و به فروش بیشتر او کمک کند در مغازه او به خوبی جای میگیرد.
بسته به نیاز مشتری و همچنین چگونگی کالا، استند فروشگاهی در انواع زیر ارائه میشود
- استند ایستاده
- استند رومیزی
- استند دیواری و آویز
- استند لبه طبقات
وقتی محصول درون یک استند خاص ارائه میشود، به کالا ارزش می بخشد و آنرا از سایر محصولات جدا می نماید ، همچنین محصولی که جای آن در فروشگاه مشخص و چیده شده باشد، جهت مشتریان آن محصول بسیار قابل دسترس و شانس خرید محصولات مشابه را بشدت کاهش میدهد.
از دیر باز تامین کالا و مایحتاج مردم در تمامی نقاط دنیا تجارت پرسودی محسوب می شود، لذا این امر در ایران نسبت به سایر نقط دنیا تفاوتهایی دارد.
خرده فروشی در دنیا
هم اکنون خرده فروشی عمدتا از طریق فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای انجام می شود.
از دلایل موفقیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد
- خرید مایحتاج چندروزه در یک نوبت
- خرید اجناس مورد نیاز با تنوع بسیار زیاد، قیمت مناسب و گاهی اوقات تخفیف دار و با کیفیت
فروشگاه های بزرگی نظیر
- Walmart و Krogel در آمریکا
- Carrefour در فرانسه
- Metro در آلمان
- و Tesco در انگلستان
از جمله فروشگاه های بنام در صنعت خرده فروشی با شعب فراوان در سراسر دنیا میباشند.
خرده فروشی در ایران
با اینکه در سالهای اخیر، فروشگاه های بزرگی نظیر شهروند، رفاه، هایپر استار، هایپرمی و… در ایران رشد چشمگیری داشته اند، اما کماکان فروشگاه های خرده فروشی کوچک نیز به رشد خود ادامه میدهند. از علل این امر میتوان به بافت شهری و وجود ملک های تجاری کوچک و همچنین عدم نهادینه بودن فرهنگ خرید منظم در مردم ایران اشاره کرد. از سوی دیگر فروشگاه های کوچک در شرایط اقتصادی نامناسب بیشتر دوام میاورند.
جهت ثبت سفارشات میتوانید با شرکت رادکو در ارتباط باشید
۰۲۱-۲۲۵۸۳۴۹۷
مراحل کار
1-شناخت نیاز مشتری
-ابتدا باید نوع محصول و چگونگی آن، انواع مختلف محصول ،نوع بسته بندی، ابعاد و وزن آن مشخص شود.
– محصول در کدام فروشگاههاعرضه میشود
-ماهیت محصول برای عرضه در کدام فروشگاهها ست. برای هر کدام از فروشگاههای خواروبار فروشی، داروخانه ها، فروشگاههای لوازم خانگی، فروشگاههای لوازم خودرو، ……. نوع خاصی از استند مناسب است.
– کدام محل برای قرار گیری استند در فروشگاه مناسب است. استند ایستاده ، استند رومیزی، استند دیواری و آویز کدامیک برای محصول مناسب است.
2- طراحی استند
با توجه به موارد بالا و همچنین المانهای گرافیکی نظیر لوگو طراحی اولیه به صورت نقاشی و اسکچ های دستی به مشتری عرضه میشود .پس از اعمال نظریات مشتری و تغییرات، شکل و نمای دکوراتیو استند با بهره گیری از نرم افزارهای AutoCAD و 3d Max آماده میشود تا نمای استند برای مشتری بیشتر قابل حس گردد.
پس از تایید شکل و نمای استند، نوبت به طراحی اجزا استند از لحاظ مقاومت مکانیکی و انتخاب مواد اولیه میرسد. این طراحی توسط نرم افزارهای CATIA یا SOLID WORKS صورت میگیرد. استند در این نرم افزارها بارگذاری شده تا ایستایی آن در شرایط استفاده آزمایش شود. معمولا در طراحیها ضریب ایمنی یا safety factor، 3 در نظرگرفته میشود. به این مفهوم که استند تحمل 3 برابر وزن محصولات را داراست.
در مرحله طراحی باید از یک سو از مواردی که طرح را پیچیده و هزینه و زمان تولید را بالا میبرد، پرهیز کرد و از سوی دیگر با ارائه طرحهای بدیع و منحصر به فرد، جذابیت استند و نهایتا فروش بیشتر محصولات را تضمین کرد.
طراحی خوب باعث میشود که نه تنها استند تبلیغاتی شما در میان رقبا متفاوت باشد، بلکه حاوی پیام شما به مشتری باشد.
3-ساخت استند و نمونه سازی
پس از تایید طرح نوبت به مرحله نمونه سازی یا prototyping میرسد. یک نمونه از استند ساخته میشود و با چیدن محصولات در آن، استندبه صورت عملی مورد آزمایش قرار میگیرد. با اعمال تغییرات احتمالی ، طرح نهایی استند تبلیغاتی برای تولید آماده میشود.
4- تولید استند
تولید انبوه یا Mass production، با بهره گیری از روشهای تولید و ماشین آلات آلات پیشرفته صورت میگیرد.
روش تولید صحیح و استفاده از قید و بندها (jig &fixtures) این امکان را فراهم میاورد که تولید با کیفیت ، با حداقل هزینه و در سریعترین زمان ممکن انجام پذیرد.
مجموعه رادکو با بهره گیری از ماشین آلات ذیل ، قادر به تولید انواع استند ها از مواد اولیه مختلف میباشد.
- دستگاه پانچ
- دستگاه خم کن پرس برک
- جوش میگ و تیگ
- جوش نقطه ای
- برش لیزر فلز و پلیمر
- خم کن حرارتی مواد پلاستیکی و ورقهای پلیمری
- چاپ دیجیتال
- رنگ کاری الکترو استاتیک پودری
- دستگاه وکیوم فرمینگ
- پرسهای ضربه ای و هیدرولیک
- دستگاه برش اره ای فلزات
- دستگاه برش دو تیغ برای ام دی اف و چوب