تولیدی رادکوتولیدی رادکو

×
به مشاوره نیاز دارید؟ 22583497-021
  • رادکو
  • زیر مانیتوری
  • محصولات
    • استند فروشگاهی
      • استند فروشگاهی ایستاده
      • استند فروشگاهی رومیزی
      • استند آویز-دیواری فروشگاهی
      • استند محصول عمومی
    • استند کاتالوگ
      • استند کاتالوگ ایستاده
      • استند کاتالوگ دیواری
      • استند کاتالوگ رومیزی
    • زیر مانیتوری
      • زیر مانیتوری قابل تنظیم کشودار
      • زیر مانیتوری قابل تنظیم بدون کشو
      • زیر مانیتوری قابل تنظیم کامپیوتر All in One
      • زیرمانیتوری ثابت
    • صندوق انتقادات و پیشنهادات
    • تجهیزات فروشگاهی
      • پرچم تبلیغاتی
      • سرلاین و درسینگ فروشگاهی
      • شلف تاکر و وابلر
      • دنگلر
      • پایه پوز
      • اتیکت قیمت
      • چرخ فروشگاهی
      • دکوراسیون فروشگاهی
    • تجهیزات نمایشگاهی
      • میز کانتر تاجدار
      • میز کانتر سوئیسی
      • رول آپ
      • پاپ آپ
      • غرفه سازی نمایشگاهی
    • هدایای تبلیغاتی
  • مواد اولیه
  • اخبار و مقالات
    • تقدیر نامه ها و افتخارات
  • تماس با رادکو
  • درباره رادکو
پلانوگرام چیست
سه‌شنبه, 01 آبان 1403 / منتشر شده در اخبار و مقالات

پلانوگرام چیست؟

می خواهید بدانید پلانوگرام چیست؟ و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ این واژه در حقیقت به یک برنامه و یا نقشه بصری اطلاق می شود که چیدمان محصولات در قفسه ها و فروشگاه ها را مشخص می کند. در این طرح ها نام محصول، قیمت محصول، تصویر محصول، اندازه و وزن محصول و … مشخص می شود.

پلانوگرام چیست؟

در پاسخ به سوال پلانوگرام چیست؟ خوب است که با مشخصات و ویژگی های این طرح ها بیش تر آشنا شویم. این نوع برنامه ها یک ابزار مهم در خرده فروشی محسوب می شوند که در مراحل مختلف فروش کمک به سزایی به فروشندگان می کنند.

این طرح توسط یک متخصص چیدمان فروشگاه و یا یکی از اعضای تیم تبلیغات بازاریابی یا فروش ایجاد می شود. استفاده از این نوع طرح ها می تواند با مزایای زیادی برای افراد همراه باشد که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

  • افزایش فروش
    این امر می تواند سبب شود تا مشتریان راحت تر بتوانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. مشتری در این شرایط سریع تر محصولات را دیده و خرید ساده تری دارد.
  • بهبود تجربه مشتری
    با استفاده از این طرح ها مشتری در هنگام خرید احساس راحتی بیش تری داشته و بیش تر احتمال دارد که خرید کند.
  • کاهش هزینه ها
    با اجرای این برنامه می توان در کاهش هزینه های نگهداری و عملیاتی فروشگاه کمک کرد.

از محصولات رادکو» زیرمانیتوری

مفاهیم مورد استفاده در پلانوگرام

بسیاری از افراد می خواهند بدانند منظور از مهم ترین مفاهیم در پلانوگرام چیست؟ این گونه نقشه ها نحوه چیدمان محصولات در فروشگاه را نشان می دهند. این طرح ها بر اساس اصول مرچندایزینگ طراحی شده و به معنای چیدکان فروشگاهی می باشند. هدف از انجام این برنامه ها قرار دادن محصولات در مکانی مناسب در فروشگاه می باشد تا مشتریان بتوانند آن ها را راحت تر پیدا کنند. در اجرای این طرح ها از مفاهیمی استفاده می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

مفاهیم مورد استفاده در پلانوگرام

مفاهیم در پلانوگرام

  • مکان
    یکی از مفاهیم و فاکتور های مهم در اجرای این طرح ها مکان می باشد. محصولات در این برنامه باید در مکانی قرار بگیرند که مشتریان بتوانند آن ها را به راحتی پیدا کنند.
  • ارتفاع
    طبق استاندارد هایی که در اجرای این طرح ها باید به آن توجه کنید، این محصولات باید در ارتفاع مناسبی قرار بگیرند. این امر سبب می شود تا محصولات فروشگاهی در دسترس بوده و در محل مناسبی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید» خرید استند های فروشگاهی و مغازه باکیفیت

  • جریان خرید
    منظور از این واژه مسیری است که مشتریان برای عبور از فروشگاه طی می کنند. این مسیر باید به گونه ای باشد که جریان خرید مشتریان را به سمت محصولات پر فروش هدایت کند.
  • فضا
    در این طرح به هر یک از محصولات باید فضای مناسبی داده شود. برای این منظور باید به محصولات پر فروش فضای بیش تری اختصاص دهید. در این شرایط مشتریان راحت تر می توانند محصولات را ببینند.
  • نمایش
    در هنگام نمایش محصولات در این طرح باید نکاتی را رعایت کنید تا توجه مشتریان به آن ها جلب شود.
  • گروه بندی محصولات
    در این طرح باید محصولات مرتبط را در کنار یکدیگر قرار دهید تا مشتریان بتوانند آن ها را به راحتی پیدا کنند.

روش های مختلف چیدمان و طراحی پلانوگرام

در پاسخ به سوال پلانوگرام چیست؟ خوب است که با روش های مختلف چیدمان این محصولات بیش تر آشنا شوید. برای انجام و اجرای این طراحی از شیوه های گوناگونی استفاده می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • چیدمان بصری
    هدف اصلی در این روش، ایجاد یک چیدمان جذاب و چشم نواز است. با انجام این کار نظر مشتریان به خوبی به محصولات جلب شده و برای ایجاد یک تجربه بصری منحصربفرد در این روش از تجهیزات فروشگاهی مانند ویترین، دکوراسیون و نورپردازی استفاده می شود.
  • چیدمان تجاری
    هدف اصلی کار با پلانوگرام، افزایش فروش محصولات می باشد. در این شیوه محصولات با توجه به حاشیه سود و میزان فروش در مکان های مناسبی قرار داده می شوند.
  • چیدمان عملکردی
    برای تسهیل خرید مشتریان از این شیوه استفاده می شود. برای پاسخ به سوال پلانوگرام چیست؟ خوب است که این روش را نیز بشناسیم. در این شیوه محصولات بر اساس منطق و کارآیی در مکان های مناسب قرار می گیرند.
  • چیدمان موضوعی
    محصولات در این روش بر اساس یک موضوع یا مفهوم مشترک دسته بندی می شوند. با اجرای این طرح می توان به ایجاد یک تجربه خرید جذاب و متفاوت کمک کرد.
درباره پلانوگرام

پلانوگرام

 

  • چیدمان فصلی
    این شیوه از پلانوگرام بر روی فصل ها تمرکز دارد. در این روش محصولات بر اساس فصل ها و مناسبت های خاصی چیدمان می شوند.
  • چیدمان تبلیغاتی
    محصولات در این شیوه در کنار تبلیغات و تراکت های مرتبط قرار گرفته و با این کار می توان به افزایش آگاهی از برند و فروش محصولات کمک کرد.
  • چیدمان موقعیتی
    در این شیوه از طراحی محصولات در مکان هایی قرار می گیرند مشتریان بیش تر احتمال دارد آن ها را ببینند و بخرند. ویترین ها، راهرو های شلوغ و نزدیک به صندوق ها بهترین مکان ها برای چیدمان این محصولات می باشند.
  • چیدمان ترافیکی
    در این شیوه چیدمان، محصولات در مسیر حرکت مشتریان قرار گرفته و از این طریق به افزایش توجه مشتری به محصولات کمک می شود.

چه کسانی پلانوگرام را طراحی می کنند.؟

پس از آن که متوجه شدید پلانوگرام چیست؟ خوب است که با طراحان این برنامه ها نیز بیش تر آشنا شوید. این برنامه ها توسط افراد خاصی انجام شده و هر کسی از اجرای این طرح ها بر نمی آيد. در خرده فروشی های کوچک مدیریت و کارکنان مدیریت از مهم ترین اشخاصی هستند که این طرح را ایجاد می کنند. در کار در خرده فروشی های بزرگ تر بر عهده تیم محلی و منطقه ای می باشد. مدیران فروشگاهی و کارشناسان چیدمان از جمله افرادی هستند که در این زمینه طراحی های بزرگ و بسیار کاربردی ایجاد می کنند.

این افراد اغلب از نوعی ورودی در سطح ذخیره سازی استفاده می کنند تا با استراتژي های تجاری تطابق داشته باشد. این افراد در خرده فروشی های بزرگ هر سه ماه یک بار پلانوگرام ها را تغییر می دهند. معمولا این افراد پلانوگرام های مختلف را در مکان های گوناگون فروشگاه آزمایش می کنند تا از این طریق به بهترین نتیجه برسند. در نهایت نیز مناسب ترین و موثر ترین نمونه از این طرح ها در سراسر فروشگاه اجرا می شود.

کلام آخر

در پاسخ به سوال پلانوگرام چیست؟ گفتیم که این واژه به طرح و برنامه هایی اطلاق می شود که برای چیدمان محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. با این طرح ها می توان نظر مشتری را به محصولات جلب کرده و از این طریق به افزایش فروش در فروشگاه ها کمک کرد. ایجاد این طرح ها باید توسط کارشناسان و تیم مدیریت انجام بگیرد و در اجرای آن از استراتژی های خاصی استفاده شود.

کار با پلانوگرام

پلانوگرام چیست؟

سوالات متداول پلانوگرام چیست؟

  1. پلانوگرام ها را چگونه طراحی می کنند؟
    برای این منظور باید با مجموعه ای از نرم افزار ها کار کنید و از میان گزینه های مختلفی یک طرح را انتخاب کنید.
  2. آیا محل دقیق محصولات در این نقشه ها مشخص می شود؟
    بله، در این پلن ها جای دقیق هر محصول فروشگاه مشخص شده و افرادی که در بخش چیدمان کار می کنند به راحتی می توانند جای هر محصول را پیدا کنند.
  3. هدف اصلی از اجرای پلانوگرام در فروشگاه ها چیست؟
    هدف اصلی ازاجرای این کار هدایت و تمرکز بر چیدمان فروشگاه بوده و در نهایت افزایش فروش را برای خرده فروش ها به همراه دارد.
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها: چیدمان فروشگاه, قفسه بندی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

محصولات پرفروش

  • صندوق ایستاده انتقادات و پیشنهادات کلینیک دکتر قاسمی صندوق ایستاده انتقادات و پیشنهادات کلینیک دکتر قاسمی برای قیمت تماس بگیرید
  • استند پد بهداشتی My lady استند پد بهداشتی My lady برای قیمت تماس بگیرید
  • تی شرت تبلیغاتی آستین بلند پتروتکس زنانه برای قیمت تماس بگیرید
  • تی شرت نبلیغاتی پتروتکستی شرت تبلیغاتی آستین کوتاه و بلند مردانه شرکت پتروتکس Petrotex تی شرت تبلیغاتی آستین کوتاه و بلند مردانه شرکت پتروتکس Petrotex برای قیمت تماس بگیرید
  • استند رومیزی فروشگاهی آدامس نکست برای قیمت تماس بگیرید
  • استند کاتالوگ و بروشور ایران رهجو استند کاتالوگ رومیزی ایران رهجو برای قیمت تماس بگیرید
  • استند کاتالوگ ایستاده مرکز مالی ایران استند ایستاده کاتالوگ مرکز مالی ایران برای قیمت تماس بگیرید
  • استند رومیزی QR CODE شرکت آرمان اعتماد کیمیا استند رومیزی QR CODE شرکت آرمان اعتماد کیمیا برای قیمت تماس بگیرید

آخرین مقالات

  • صندوق انتقادات چوبی بهتر است یا فلزی

    صندوق انتقادات چوبی بهتر است یا فلزی

    0 نظرات
  • استند کاتالوگ راهی حرفه ‌ای برای ارائه بروشور و تبلیغات

    استند کاتالوگ راهی حرفه ‌ای برای ارائه بروشور و تبلیغات

    0 نظرات
  • چگونه استند مناسب کسب  و کار خود را انتخاب کنیم

    چگونه استند مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟

    0 نظرات
  • مقایسه انواع استند نمایشگاهی پرتابل و ثابت

    مقایسه انواع استند نمایشگاهی پرتابل و ثابت

    0 نظرات
  • استند کاتالوگ رومیزی یا ایستاده

    استند کاتالوگ رومیزی یا ایستاده؛ کدام انتخاب بهتری است؟

    0 نظرات

دسترسی سریع محصولات

  • اتیکت قیمت (2)
  • استند آویز-دیواری فروشگاهی (6)
  • استند ام دی اف (6)
  • استند پلکسی گلاس (64)
  • استند پلیمری (15)
  • استند چوبی (6)
  • استند سمپلینگ (4)
  • استند فروشگاهی (62)
  • استند فروشگاهی ایستاده (27)
  • استند فروشگاهی رومیزی (20)
  • استند فروشگاهی مقوایی (1)
  • استند فلزی (31)
  • استند کاتالوگ ایستاده (31)
  • استند کاتالوگ دیواری (23)
  • استند کاتالوگ رومیزی (34)
  • استند کاتالوگ و بروشور (89)
  • استند محصول عمومی (5)
  • بج سینه (5)
  • پایه پوز (1)
  • پرچم تبلیغاتی (2)
  • تجهیزات فروشگاهی (22)
  • تجهیزات نمایشگاهی (6)
  • چرخ فروشگاهی (1)
  • دنگلر (1)
  • رول آپ (1)
  • زیر مانیتوری (66)
  • زیر مانیتوری قابل تنظیم بدون کشو (20)
  • زیر مانیتوری قابل تنظیم برای کامپیوترهای All in One (1)
  • زیر مانیتوری قابل تنظیم کشودار (39)
  • زیرمانیتوری ثابت (6)
  • سرلاین و درسینگ فروشگاهی (8)
  • شلف تاکر و وابلر (7)
  • صندوق انتقادات و پیشنهادات با لوگوی اختصاصی (45)
  • محصولات ارگونومی (48)
  • میز کانتر تاجدار (4)
  • میز کانتر سوئیسی (1)
  • هدایای تبلیغاتی (25)
  • GET SOCIAL
  • محصولات پر فروش
  • استند اطلاعات و پوستر

    استند اطلاعات و پوستر

    برای قیمت تماس بگیرید
  • استند رومیزی

    استند رومیزی فروشگاهی کابل موبایل

    برای قیمت تماس بگیرید
  • استند کاتالوگ رومیزی سه طبقه سایز A4

    استند کاتالوگ رومیزی سه طبقه سایز A4

    برای قیمت تماس بگیرید
  • زیر مانیتوری بدون کشو شرکت محب

    زیر مانیتوری بدون کشو شرکت محب

    برای قیمت تماس بگیرید
  • زیر مانیتوری ثابت شرکت تیکا

    زیر مانیتوری ثابت شرکت تیکا

    برای قیمت تماس بگیرید
  • زیر مانیتوری موسسه عمران ساحل

    زیر مانیتوری موسسه عمران ساحل

    برای قیمت تماس بگیرید
  • سفارش خودکار تبلیغاتی

    خودکار تبلیغاتی شرکت درسا

    برای قیمت تماس بگیرید
  • پایه نگهدارنده مانیتور دانشگاه علم و صنعت

    پایه نگهدارنده مانیتور دانشگاه علم و صنعت

    برای قیمت تماس بگیرید
  • استند رومیزی محصولات خشکبار مانی

    برای قیمت تماس بگیرید
  • استند بروشور ایستاده پلکسی برای انواع بروشورها کد CS2

    استند بروشور ایستاده پلکسی برای انواع بروشورها کد CS2

    برای قیمت تماس بگیرید
    نمره 5.00 از 5
  • استند کاتالوگ ایستاده 5 طبقه فراز تهران

    استند کاتالوگ ایستاده 5 طبقه فراز تهران

    برای قیمت تماس بگیرید
  • استند کاتالوگ و جاکارتیاستند بروشوراستند بروشور

    استند کاتالوگ و جاکارتی گروه پزشکان به آیند

    برای قیمت تماس بگیرید
  • زیر مانیتوری کشودار شرکت پتروشیمی کارون

    زیر مانیتوری کشودار شرکت پتروشیمی کارون

    برای قیمت تماس بگیرید
  • زیر مانیتوری شرکت کابل و سیم یزد

    زیر مانیتوری شرکت کابل و سیم یزد

    برای قیمت تماس بگیرید
  • سفارش استند فروشگاهی

    استند فروشگاهی دیسک بخشیان

    برای قیمت تماس بگیرید

محصولات

  • استند فروشگاهی
  • استند کاتالوگ
  • زیر مانیتوری
  • صندوق انتقادات و پیشنهادات
  • محصولات ارگونومی
  • تجهیزات فروشگاهی

مطالب پر بازدید

کاربرد استند فلزی چیست؟

نحوه انتخاب یک استند ایده آل

نقش استند در تبلیغات چیست؟

انواع رول آپ استند نمایشگاه

اطلاعات تماس

021-22583497

info@storestand.ir

تهران، بزرگراه صدر، دیباجی جنوبی، تقاطع شهید تسلیمی، پلاک 154

بالا